CharterNation Community

Connecting California parents, families, educators and advocates with the charter public school community

Subscribe
Entries related to: reports

Alumnos con desventajas que van a escuelas chárter tienen mas probabilidad de entrar a universidades publicas en Ca

Más estudiantes que tradicionalmente han tenido desventajas y se están graduando de preparatorias públicas chárter están continuando sus carreras en universidades públicas en California a comparación de los estudiantes en esta categoría que se están graduando de escuelas tradicionales.
Read More

CCSA Publishes Two Research Briefs on Mentoring Leaders of New School

Charter schools don’t appear out of thin air – they’re built with the time and energy of the school’s leaders, families, staff, board, and neighboring community. Unlike the traditional public schools run by local school districts, charter schools are often built from scratch, in many cases starting as an innovative idea of a few entrepreneurial educators.
Read More

Teacher Diversity in Public Schools: Fact or Fiction?

After a recent report found that the number of teachers in public schools has more than doubled over the last three decades, Chalkbeat.org took a deeper look at what it found to be a rosier than likely picture of the state of teacher diversity.
Read More

Report: Black Students with Black Teachers Are More Likely to Go to College

According to a new study by Johns Hopkins University, black students are more likely to go to college if they have a Black teacher. And, they are even more likely to attend if they have two!
Read More

INFORME: LOS ESTUDIANTES AFROAMERICANOS CON MAESTROS AFROAMERICANOS SON MÁS FÁCILES DE IR A LA UNIVERSIDAD

Según un nuevo estudio realizado por la Universidad Johns Hopkins, es más probable que los estudiantes afroamericanos vayan a la universidad si tienen un maestro afroamericano. ¡Y es más probable que asistan si tienen dos!
Read More

5 COSAS QUE DEBE SABER ACERCA DE LA UNIVERSIDAD DE STANFORD "BAJARSE A LOS HECHOS"

Reuniendo a una tonelada de personas realmente inteligentes de más de 30 instituciones, la Universidad de Stanford publicó recientemente los hallazgos de su proyecto de investigación "Getting Down to Facts" que analizó detenidamente el estado de los sistemas de gestión y finanzas escolares de California.
Read More